Translate

среда, 18. април 2018.

VELIKO SPREMANJE



     Prošlog leta je, iz Kanade, došla moja drugarica iz detinjstva. Posle gotovo deset godina života u dalekim krajevima, došla je da provede leto u Srbiji i dovela svog sedmogodišnjeg sina. Dečak, koji je rodjen u Torontu, proveo je tri nedelje medju nama, prvi put u životu. I kada su ga pred povratak pitali šta misli o svemu što je video, šta mu se najviše svidja i da li će opet doći, izmedju ostalog rekao je :” Kod vas su stanovi čistiji nego u Kanadi, ali su vam ulice prljavije nego u Kanadi.” E, da!  To da nam ulice mogu biti (mnogo!) čistije, to znamo. Ali prvi deo njegove rečenice je razlog zbog kog pišem ovaj tekst.
     “Kod vas su svi stanovi čistiji nego u Kanadi,... “ iz usta sedmogodišnjeg deteta mora biti istina. Jer je i caru malo dete viknulo „Car je go!“
   Naše domaćice se već genaeracijama uče da je čista kuća ogledalo dobre domaćice. Sećam se da su u mom detinjstvu postojala dva perioda u godini kada se pravilo veliko spremanje!. Ni jedan Uskrs i ni jedna slava nisu smeli da osvanu a da kuća nije očišćena od poda do plafona. I znalo se kojim redosledom se akcija čišćenja obavlja, šta je čija dužnost, koja je krpa za staklo a koja za podove. Kada sam bila baš mala, divila sam se svojoj majci koja se tog dana pretvarala u superženu, jer je našu kuću uspevala da detaljno očisti za jedan dan! Sutradan je kačila zavese, vraćala tepihe, peglala šustikle i rasporedjivala po kući. Najdetaljniji i najdelikatniji posao je bio pranje, brisanje i aranžiranje kristalnih detalja. Posle je kuća dugo mirisala „na čisto“. I to je jedan od najlepših mirisa mog detinjstava.


   Sada je to vreme u godini. Prvi prolećni dani, Uskrs nam je ove godine došao ranije i ako to već niste obavili onda je vreme za veliko prolećno spremanje! Na to su me podsetili i obavezni članci u svakom časopisu koji mi je došao pod ruku ovih dana. Prepuni su saveta, novih metoda čišćenja, novih sredstava za čišćenje koje možete kupiti ili napraviti sami. Ali koliko god čitala o novitetima ja se, kad dan velikog spremanja dodje, vratim načinu i redosledu na koji to radi moja mama. Ali sam jedan segment promenila!
   Nedavno sam naišla na jedan stariji članak obajvljen u časopisu LISA o načinu održavanja čistoće kupatila. Kažem, održavanje čistoće, jer videćete, odnosi se na svakodnevno, nedeljno i mesečno čišćenje. Saveti su mi delovali vrlo praktično i korisno te reših da probam. I nisam se pokajala! Uz male korekcije i prilagodjavanje mom kupatilu, rezultati su bili odlični,


   Kao što vidite, potrebno je da svakoga dana odvojite 2-3 minuta za čišćenje kupatila i 10-tak minuta svake nedelje. Već druge nedelje bićete iznenadjeni koliko malo vremena vam je potrebno za održavanje kupatila a da ono uvek bude čisto i uredno.
Pogledajte ovaj plan, prilagodite ga sebi, probajte da ga sledite i javite mi svoja zapažnja.  A ja obećavam da ću sa vama podeliti i savete o održavanju drugih prostorija koji pronadjem i isprobam.


    

Нема коментара:

Постави коментар